کبک آگاه است

>>>>~~~~~.....:::::نا آرامی در ایران پس از اعلام نتایج انتخابات:::::.....~~~~~<<<<<

کبک آگاه است

>>>>~~~~~.....:::::نا آرامی در ایران پس از اعلام نتایج انتخابات:::::.....~~~~~<<<<<

یا آزاد می‌شوم یا می‌میرم! آغاز اعتصاب غذا و داروی هنگامه شهیدی،

کمیته گزارشگران حقوق بشر - هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی که در تاریخ ۹ تیرماه بازداشت شده بود، ساعتی پیش، پس ازحدود ۱۲۰ روز، از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی انتقال یافت. وی که پیش‌تر قرار بود با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی از زندان آزاد شود، در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی خود، از شب گذشته دست به اعتصاب غذا و دارو زده است. هنگامه شهیدی اعلام کرده :" یا در اعتصاب غذا می میرم، یا آزاد می شوم" وی که می‌بایست روزانه ۲۸ عدد قرص را مصرف کند، از شب گذشته ...

از مصرف دارو خودداری نموده است. به گفته‌ی شهیدی، این قرصها شامل قرصهای اعصاب و قلب هستند. هنگامه شهیدی در شرح انتقال خود به بند عمومی می‌گوید:" به دلیل خصومت یکی از نگهبانان بند ۲۰۹، من و فریبا پژوه را از یکدیگر جدا کردند. عصر امروز نیز، به من اعلام کردند که وسایلم را برای آزادی جمع کنم و درحالی که تا دم در زندان اوین نیز رفتم، مرا به بند عمومی منتقل کردند." وی در مورد اعتصاب غذای خود می‌گوید:" امسال نذر کرده بودم تا در تاریخ ۸/۸/۸۸ به حرم امام رضا بروم، اما با توجه به وضعیت بلاتکلیفی، اعتصاب غذای خود را از دیشب آغاز کردم. این تنها راهی است که می‌توانم نسبت به شرایط خود اعتراض کنم. یا جنازه من از زندان اوین خارج می‌شود، یا اینکه آزادم می‌کنند"." شهیدی، مدت ۵۰ روز را در سلول انفرادی به سر برد و پس از آن به سلول‌های چند نفره بند ۲۰۹ انتقال یافت. این روزنامه‌نگار زندانی، به شهادت افرادی که از زندان اوین آزاد شده‌اند، در جریان بازجویی‌های خود، تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گرفته است. همچنین، مسئولان زندان، امروز از ملاقات خانواده شهیدی با فرزندشان جلوگیری کرده‌اند. ادامه بازداشت هنگامه شهیدی درحالی صورت می‌گیرد که حدود یک ماه پیش به خانواده او اعلام شد با تامین قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی می‌توانند وی را آزاد کنند. با این حال،روز شنبه، محمد مصطفایی وکیل این روزنامه‌نگار، اعلام کرد " برای موکلش قرار مجرمیت صادر شده و پرونده او به دادگاه ارسال گشته است." با توجه به شرایط جسمانی هنگامه شهیدی، ادامه اعتصاب غذای وی، می‌تواند موجب خطرات جدی برای او شود. کمیته گزارشگران حقوق بشر، ضمن ابرازنگرانی جدی نسبت به وضعیت سلامتی هنگامه شهیدی، ادامه بازداشت او را غیرقانونی دانسته و خواهان آزادی فوری وی است.  

http://news.gooya.com/politics/archives/2009/10/095457.php

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد