کبک آگاه است

>>>>~~~~~.....:::::نا آرامی در ایران پس از اعلام نتایج انتخابات:::::.....~~~~~<<<<<

کبک آگاه است

>>>>~~~~~.....:::::نا آرامی در ایران پس از اعلام نتایج انتخابات:::::.....~~~~~<<<<<

به همت مسولین رخ داد...

کشف استخوان سگ در سقف آرامگاه کوروش!

منبع خبر : iranpressnews.com


خبرگزاری مهر: سایت "میراث آریا" وابسته به سازمان میراث فرهنگی طی خبری مدعی شد که قطعه استخوان پیدا شده در سقف آرامگاه کوروش متعلق به یک قلاده سگ بوده است.


مدتها پس از انتشار اخبار مربوط به مرمت غیرعلمی و غیراصولی آرامگاه کوروش توسط مرمتگران سازمان میراث فرهنگی در سال گذشته کشمکش بر سر علمی بودن آن همچنان ادامه دارد.
در آخرین اقدام سازمان میراث فرهنگی با انتشار متن نامه ای اعتراض جمعی از باستان شناسان و مرمتگران این سازمان نسبت به عملکرد خبرگزاری مهر را منتشر کرده است.
از جمله موارد مطرح شده در این نامه موضوع پیدا شدن یک قطعه استخوان سگ در سقف آرامگاه کوروش بوده است! بر اساس ادعای سایت خبری این سازمان " کارشناسان پس از بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدند که این استخوان قطعه‌ای از استخوان بدن یک سگ بوده است. "
این در حالی است که اساساً خبرگزاری مهر هیچگونه قضاوتی درباره این استخوان نکرده و تنها با ارائه پرسشی خواستار پاسخ به این سئوال مشخص شده بود که "آیا درباره این استخوان مطالعاتی انجام شده است؟ این استخوان الان کجاست؟ آیا این استخوان نمی توانسته فرضیه دفن کوروش در سقف آرامگاه را تقویت یا حتی رد کند؟"
جالب توجه اینجاست که در همان زمان حسن راهساز سرپرست تیم مرمت آرامگاه درباره این استخوان و این سئوال خبرگزاری مهر گفته بود: "در همان دوره‌ای که دکتر سامی کار مرمت را انجام می‌داده تیم بنایی‌اش با استفاده از نردبان بالا می‌رفته‌اند و غذای خود را نیز همان بالا روی سقف می‌خورده‌اند. بنا آمده غذایش را خورده و استخوان و بقایای غذا را درون حفره‌ها ریخته، حالا من بگویم این استخوان کوروش است؟ این استخوان حیوانی بوده است نه انسانی."
با این همه آنچه کارشناسان مرمت و میراث فرهنگی را به کنکاش وا می دارد این است که اساساً استخوان سگ در سقف آرامگاه کوروش چه می کرده؟ چگونه یک قطعه از استخوان سگ به سقف محصور از سنگ چند هزار ساله آرامگاه کوروش راه یافته است؟ آیا درباره این استخوان آزمایشات مربوط به سالیابی صورت گرفته یا نه؟ و این قطعه استخوان متعلق به کدام دوره تاریخی بوده است؟
علاوه بر این کارشناسان مرتبط با این خبرگزاری پس از گذشت ماهها از بی پاسخ ماندن 28 سئوال علمی طرح شده در این خبرگزاری همچنان منتظر پاسخ سئوالات خود هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد