کبک آگاه است

>>>>~~~~~.....:::::نا آرامی در ایران پس از اعلام نتایج انتخابات:::::.....~~~~~<<<<<

کبک آگاه است

>>>>~~~~~.....:::::نا آرامی در ایران پس از اعلام نتایج انتخابات:::::.....~~~~~<<<<<

تا جایی که من یادمه می گفتید: امام! گفته: آمریکا شیطان بزرگه!

زمینه سازی کیهان برای نزدیکی به آمریکا:  

“مردم” می خواهند رابطه برقرار کنیم

خلاصه:
دیروز روزنامه کیهان که زیر نظر آیت الله خامنه ای اداره می شود به انتشار نتایج نظرسنجی یک موسسه امریکایی پرداخت که طی ان آمده است: 63 درصد ایرانی ها موافق از سرگیری روابط ایران و آمریکا هستند. کیهان تاکید کرده که این نظر سنجی توسط یک موسسه نظرسنجی "معتبر جهانی" صورت گرفته که "آینده بدون ترس" نام دارد.

سینا حسینی:

دیروز روزنامه کیهان که زیر نظر آیت الله خامنه ای اداره می شود به انتشار نتایج نظرسنجی یک موسسه امریکایی پرداخت که طی ان آمده است: 63 درصد ایرانی ها موافق از سرگیری روابط ایران و آمریکا هستند.


کیهان تاکید کرده که این نظر سنجی توسط یک موسسه نظرسنجی "معتبر جهانی" صورت گرفته که "آینده بدون ترس" نام دارد.


این خبر در حالی منتشر می شود که هفت سال قبل، انتشار نتایج نظر سنجی موسسه ایرانی "آینده" در مهرماه 81 مبنی بر این که 74 درصد مردم ایران موافق مذاکره با آمریکا هستند، از سوی کیهان و سایر رسانه های همسو "نظرسازی" معرفی شد. در پی موضع گیری علنی رهبر جمهوری اسلامی علیه نظرسنجی ذکر شده، دستگاه قضایی این نظرسنجی را جعلی دانست و موسسه "آینده" را متهم به تبلیغ علیه نظام کرد. در ادامه، اتهام جاسوسی برای آمریکا و کشورهای غربی نیز به اتهامات اضافه شد. در 12 آبان 81، قاضی مرتضوی از روابط مخفیانه مدیرعامل مؤسسه نظرسنجی "آینده" با سفارتخانه های بیگانه و عناصر ضد انقلاب خارج از کشور آمریکا خبر داد. (کیهان- 13 آبان 81) همزمان، مسوولان قضایی به رسانه ها هشدار دادند که انتشار هر گونه نتایج نظر سنجی درباره رابطه ایران و آمریکا خلاف بوده و با آن برخورد خواهد شد .


در آستانه سالگرد اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان همان سال، مدیران موسسه آینده، حسینعلی قاضیان جامعه شناس و عباس عبدی عضو شورای سردبیری "نوروز"، به اتهام جاسوسی، نگهداری اطلاعات محرمانه، تبلیغ علیه نظام، ارتباط با بیگانگان و فروش اطلاعات به خارجی و به حکم سعید مرتضوی دستگیر شد. عبدی و همکارانش متهم بودند که با برقراری ارتباطاتی مخفی با موسسات آمریکایی، به انجام نظر سنجی های "ساختگی" به منظور مثبت جلوه دادن نظر ایرانیان راجع به آمریکا پرداخته‌اند. در جریان برگزاری دادگاه این روزنامه‌نگار، عبدی در دادگاه مجبور شد بگوید:"اشتباه کردم و جبران می‌کنم." (4 آذر 81). او بعدا در تاریخ 24 خرداد 82 در نامه‌ای که از زندان به بیرون فرستاد به توصیف رفتار تکان‌دهنده مرتضوی برای اعتراف‌گیری از خود پرداخت و نوشت که وی چطور در جریان بازجویی‌ها، در مورد اعضای خانواده و حتی کودک خردسال عبدی نیز تهدیداتی را مطرح کرده است. عبدی متذکر شد:"پس از مدتی تامل به این نتیجه رسیدم که برای نجات خانواده‌ام همراهی کنم."

عباس عبدی و حسینعلی قاضیان سپس در بهمن 81 به حکم شعبه ۱۴۱۰ دادگاه عمومی تهران به ترتیب به هشت و نه سال حبس محکوم شدند و حکم عباس عبدی بعداً در مرحله تجدیدنظر به پنج و نیم سال زندان کاهش یافت. هر چند در نهایت، در اردیبهشت 84 قضات شعبه های پنجم و سوم تشخیص دیوان عالی کشور به ‌اتفاق آرا عبدی را از اتهام فروش اطلاعات به کشور متخاصم و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی تبرئه کردند.


با توجه به سابقه چنین رفتارهایی با پژوهشگران به خاطر "انجام نظر سنجی های ساختگی به منظور مثبت جلوه دادن نظر ایرانیان راجع به آمریکا"، ناظران استقبال کیهان از نتایج "نظرسنجی" موسسات آمریکایی در مورد روایط ایران و آمریکا را معنی دار تلقی می کنند.


این تغییر موضع، در حالی صورت گرفته که محمود احمدی نژاد، در مصاحبه دو روز پیش خود با شبکه آمریکایی ان.بی.سی با استقبال از "گفت و گو" با واشنگتن گفت که "منتظر" و "امیدوار" است که دولت آمریکا موضعش در قبال دولت او را تغییر دهد و در آن صورت تهران حاضر به "کمک کردن" خواهد بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
داود دوشنبه 30 شهریور 1388 ساعت 22:45 http://www.gnashop.com

سلام دوست عزیز من داود هستم بچه بندر گناوه من یک کار واجب باتون دارم این ایدی منه بیشتر انم بیا از حرفم خوشت نیومد خوب همین حالا از وقتت که گذاشتی تشکر می کنم وگرنه موافق بودی یاعلی می گیم

منتظر شما

سبز های شهر اراک سه‌شنبه 31 شهریور 1388 ساعت 00:02 http://www.sabzha-ye-arak.blogspot.com/

سلام دوست عزیز؛

این رژیم از اولش سر تا پا دروغ وجنایت بوده است و شیره
مالیدن بر سر مردم ؛
نابود باد حکومت دروغ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد