کبک آگاه است

>>>>~~~~~.....:::::نا آرامی در ایران پس از اعلام نتایج انتخابات:::::.....~~~~~<<<<<

کبک آگاه است

>>>>~~~~~.....:::::نا آرامی در ایران پس از اعلام نتایج انتخابات:::::.....~~~~~<<<<<

گرانی دستاورد مسئولین دیکتاتوری

سرمایه: در هفته منتهی به هفدهم ماه جاری، قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ نسبت به هفته ماقبل افزایش یافت.به گزارش دفتر آمارهای اقتصادی بانک مرکزی؛ در هفته مورد بررسی هر کیلو گوشت مرغ در خرده فروشی های شهر به متوسط قیمت 2232 تومان فروش رفت که در مقایسه با هفته ماقبل حدود 4/5 درصد افزایش قیمت را نشان می دهد. در هفته ماقبل متوسط قیمت هرکیلو گوشت مرغ در خرده فروشی های شهر 2117 تومان بود. در هفته مورد بررسی گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با قیمت هر کیلو 2050 تومان عرضه شد.

براساس این گزارش قیمت تخم مرغ نیز در هفته منتهی به هفدهم ماه جاری در مقایسه با هفته ماقبل
8/1 درصد رشد یافت. متوسط قیمت تخم مرغ در هفته مورد بررسی در خرده فروشی های شهر 2938 تومان بود. همچنین در هفته مورد گزارش، هر شانه تخم مرغ (حدود دو کیلو) به قیمت 2500 تا 3200 تومان فروش رفت. 
 
کشور ما بهشته! احمدی نژادو عشقه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بازگشت مرغ به قیمت قبلی
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ایران در مورد افزایش قیمت گوشت مرغ به خبرنگار ما گفت: «قیمت گوشت مرغ که طی هفته گذشته افزایش یافته بود در حال حاضر به وضعیت قبلی خود برگشته است.»
محمد یوسفی در مورد قیمت تمام شده مرغ نیز اظهار داشت: «قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده 1600 تومان است، در صورتی که با احتساب حداقل 10 درصد سود برای تولیدکنندگان باید این رقم به 1750 تومان عرضه شود که با احتساب هزینه های حمل، افت کشتارگاه و هزینه توزیع و فروش قیمت هر کیلو مرغ آماده طبخ 2700 تومان تمام می شود.» وی تصریح کرد: «قیمت مرغ کشتار روز در کشتارگاه بهمن 1900 تومان و در خرده فروشی ها تا 2200 تومان در هر کیلو است. همچنین قیمت مرغ زنده بین
1300 تا 1500 است.»
یوسفی همچنین به قیمت جوجه اشاره کرد و گفت: «تا دو ماه قبل قیمت جوجه 650 تومان بود که در حال حاضر به 450 تومان کاهش یافته است.»
وی یادآور شد: «گران شدن علوفه و نهاده های دامی و ارزان شدن بهای هر قطعه جوجه موجب خرابی وضعیت تولیدکنندگان مرغ شده است.»
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ایران، یکی از دلایل نوسان شدید قیمت در صنعت مرغداری را تغییرات قیمت جوجه
یک روزه به عنوان یک شاخص مهم ذکر کرد و گفت: «زمانی قیمت هر قطعه جوجه 200 تومان است و گاهی به بیش از 700 تومان افزایش می یابد.» وی افزود: «در صورت فعال شدن ظرفیت تجهیزات مرغداری ها علاوه بر افزایش تولید، هزینه تولید نیز کاهش پیدا کرده و بازار مرغ تنظیم می شود.»
یوسفی بزرگ ترین مشکل صنعت مرغداری کشور را نوسان شدید قیمت مرغ در طول سال دانست و گفت: «گاهی چنان قیمت افت می کند که مرغدار دچار زیان می شود و به ناچار تولید را کاهش می دهد و گاهی چنان قیمت افزایش می یابد که صدای مصرف کننده درمی آید.»
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ایران افزود: «زمان پرورش مرغ گوشتی در کشور 40 تا 60 روز است و اگر نوسان در قیمت مرغ اتفاق بیفتد، تولیدکننده برای دوره بعد تصمیم می گیرد که جوجه ریزی و تولید انجام بشود یا نشود.»
وی همچنین اظهار کرد: «با توجه به نوسانات شدید قیمتی در این بازار، در مورد گرانی یا ارزانی این ماده پروتئینی مورد مصرف جامعه هیچ پیش بینی نمی توان انجام داد.»
نوسان قیمت مواد خوراکی در تهران
براساس اعلام بانک مرکزی، هفته گذشته در گروه لبنیات قیمت ماست غیرپاستوریزه، پنیر غیرپاستوریزه و کره پاستوریزه کاهش یافت. بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود. در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه دو کاهش ولی قیمت برنج داخله درجه یک افزایش جزئی یافت. در گروه حبوب، قیمت لپه نخود و عدس افزایش جزئی ولی بهای نخود،
لوبیا چیتی و لوبیا قرمز کاهش یافت. بهای لوبیا سفید ثابت بود. در خواروبارفروشی های مستقر در میادین زیرنظر شهرداری اقلام حبوب عرضه نمی شد.
در هفته مورد بررسی، در میادین زیرنظر شهرداری تهران پرتقال درجه یک عرضه نمی شد و سیب گلاب و گلابی عرضه کمی داشت ولی بقیه اقلام میوه و سبزی تازه را که تعداد از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری می فروختند. میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب گلاب، پرتقال درجه یک و هلو افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه قیمت پیاز، لوبیا سبز و سبزی های برگی کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه افزایش یافت. در این هفته قیمت گوشت تازه گاو و گوساله و گوشت مرغ افزایش داشت. بهای گوشت گوسفند ثابت بود.
در هفته مورد بررسی، قیمت قند، شکر و روغن نباتی مایع کاهش ولی بهای روغن نباتی جامد افزایش اندکی داشت. قیمت چای خارجی ثابت بود.
لبنیات
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه، پنیر پاستوریزه و شیر استریلیزه نسبت به هفته قبل ثابت بود. بهای ماست غیرپاستوریزه و کره پاستوریزه هر یک معادل 1/0 درصد و قیمت پنیر غیرپاستوریزه 3/0 درصد کاهش یافت.
برنج و حبوب
در هفته مورد بررسی، در گروه برنج قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی معادل 4/1 و بهای برنج داخله درجه دو
1/0 درصد کاهش ولی بهای برنج داخله درجه یک 5/0 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت. در گروه حبوب، قیمت لپه نخود معادل 6/0 و عدس 3/0درصد افزایش ولی بهای نخود معادل 5/0، لوبیاچیتی 6/1 و لوبیا قرمز 2/0 درصد کاهش یافت. قیمت لوبیاسفید بدون تغییر بود.
میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد گزارش، در گروه میوه های تازه قیمت سیب گلاب معادل 6، پرتقال درجه یک 9/0 و هلو 3/1 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 6/0 تا 6/12 درصد کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه قیمت پیاز 9/0، لوبیاسبز 2/0 و سبزی های برگی 8/4 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 4/0 تا 6/4 درصد افزایش داشت.
گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل قیمت گوشت تازه گاو و گوساله معادل 1/0 درصد افزایش یافت. بهای گوشت گوسفند ثابت بود.
قند، شکر، چای و روغن نباتی
در هفته مورد بررسی، قیمت قند معادل 1/2، شکر 6/3 و روغن نباتی مایع 1/0 درصد کاهش ولی بهای روغن نباتی جامد 1/0 درصد افزایش یافت. قیمت چای خارجی ثابت بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد